mungkin biawak atau mungkin tikus

kenapa kadang kadang orang yang hidup dekat dunia, dekat malaysia ni cakap macam takda otak. kenapa kan? kenapa bah? kenapa doh? kenapa weh? kenapa ha bah-ngang? * macam macam cara juga nada untuk bertanya kenapa kan? tapi tahu, takkan ada yang reti jawab

kenapakan? sebab kita semua sama, kita manusia yang lansung takkan boleh lari atau main aci kejar dari melakukan kesilapan pan pan kan kan? kita semua takkan boleh lari dari sakit kan hati orang AN AN AN

tapi, jangan lah melampau. memang kita tak boleh lari dari melakukan kesilapan tapi kita boleh cuba untuk tak buat kesilapan kan?

tapi, jangan lah kita buat orang macam orang tu takda hati atau mungkin awak fikir orang tu manusia tapi ber-hatikan kucing ? atau biawak? atau serigala? atau lagi comel, binatang yang berhidung kembang ? oh tidak !!

kadang kadang , kita ego. tapi kita jangan mengaku kita ego. sebab itu sangat memalukan sebab statement sebgitu boleh buat i gelak sampai tercirit hijau dan ia sangat menyusahkan ciknor untuk mencucinyaaa.

dan kadang kadang ada sesetengah manusia yang bangga dan riak jugak riba eh riba bukan dorang bangga dengan mengaku "ha ah aku memang jahat" , hell-o kenapa nak mengaku awak jahat di dunia ni?
nanti saya berceramah , awak cakap saya ni pakai ja tudung tapi perangai macam mak nyah dekat lorong haji ..  haji.. haji apa? haji apa? kenapa nak haji? bukan hajah? kesian pak aji semua nak sebut sebut dia, padahal mak hajah pun salah haish

dan selalunya , orang yang tahu dia melakukan kesalahan dia akan cakap "aku jadi diri aku, aku tak ajar orang jadi jahat" memang semua orang boleh cakap macam ni, tapi boleh ke kita menilai diri kita? boleh ke kita tahu sebenarnya kita macam mana? tidak tidak sebab kita bukan malaikat! kita tak sempurnaaa dan sentiasa melakukan kesilapan betulkan betulkan? mengaku, kita semua sama. ada satu kepala dua lubang hidung dua mata 2 tangan dua kaki dan mungkin kita berbeza i ada jerawt macam anak sulung mak ngah timah tapi muka awak bersih takda jerawat macam mak ngah siti. itu je yang berbeza yang lain kita masih serupa , cuma busuk atau wangi kita pun tak tahu

dan kadang kadang kita tak perasan yang kita dah buat orang sakit hati, tapi tipulah kalau kita tak dapat nak cam atau perasan perubahan yang ada dekat orang tu kan kan? kenapa kalau dah macam tu, kita taknak tanya? kita sama sama manusia kan? kita sama sama perempuan dan yang penting kita samasama kuat hemo hemo. kenapa mesti nak berdiam dan last sekali konon rasa jalan yang mudah , ajak gaduh? ini manusia ke alien? mungkin biawak !


okay saya rasa saya dah penat, ini luahan dari hati saya yang sekarang ni hancur macam kena tetak dengan parang yang pak kamat sembelih ayam dekat pasar pagi pagi tu . JIWANG KAN GELI KAN?
ada ciri ciri nak jadi penyampai radio SINAR FM tak ada tak ada tak?

dan saya post ini bukan nak ajak gaduh, tapi bawak bawak lah sedar diri tu jangan buat orang macam orang ni kambeng biawak tikus serigala hamster atau tapir .

 MARI MARI KITA LAYAN FAIZAL TAIR LAGI BAGUS DARI FIKIR PASAL AWAK AWAK YANG LANSUNG TAK HOTTT TU .

No comments:

Post a Comment